koplogo

                                   Google
Stuur een mail naar de Begeleidingsdienst voor Vrijescholen: P. van Meurs
Stel een vraag
Rekenvoorwaarden Vesnster getalbegrip:
                                  Begeleidingsdienst voor vrijescholen                                      P. van Meurs

 


Venster getalbegrip

literatuur
Literatuur


Kinderen gaan
Rekenen
KGR

logorib
Rekenen
in beweging







Getalbegrip in de praktijk:

 

-      Iedere dag tellen we de kinderen en kijken we welke stoelen (en van wie) er niet ‘warm’ worden.

-      Als een kind bv. 5 jaar is geworden, zoeken we in de klas waar we nog meer (dingen van) vijf zien.

-      In de kring tellen we altijd hoeveel jongens en hoeveel meisjes er zijn. ‘Waar zijn er meer van, jongens of meisjes?’ Dit weten ze altijd. Je ziet ze ook al tellen hoeveel het er samen zijn.

-      We tellen dan ook wel eens de neusjes, of de sloffen, euritmieschoentjes of sokken. Waar zijn er de meeste van, en waarvan de minste? Dan is er altijd wel een probleem als er een kind een soort gymschoentjes aanheeft. Want waar vallen die dan onder?

                     getalbegrip

 

 

Wat kunnen we doen om bewustzijn hiervoor te helpen ontwikkelen?